Svamp, vatten och spindlar!

Min lilla raggis när han bara var ca två månader, han bodde fortfarande hos sin mamma då.

Min lilla raggis två månader!



Min lilla raggis fyra månader!



Här ligger han på sin favoritplats där han alltid sover på nätterna, min huvudkudde! :)

Idag har vi i klassen varit på vattenexkursion. Vet inte riktigt vad det är men vi var iallafall på naturskolan i eskilstuna. Vi fick en genomgång och grupper om tre, sen gick vi ut i skogen och på led. Kändes lite som om vi var en förskolegrupp men vi fick göra övningar under vägen så vi inte skulle få tråkigt.. Tänk va trist och jobbigt det måste vara för en liten parvel med spring i benen att gå på led en lång väg och inte få göra annat än att bara gå och det måste kännas som om man aldrig kommer fram! Iallafall så kom vi fram till slut och fick börja håva in djur från sjöbottnen, det gick.. hrm.. bra.. för vi fick ju upp massa spindlar och larver och sånt, vi var ganska skräckslagna.. :)

Men sen vart det fika och då blev vi glada! Jag åt muffins som jag bakade igår och dom var jättegoda! Jag är så bra på att baka, eller så är jag bra på att läsa recept, jag vet inte riktigt:)
Sen fick vi gå och hämta våra spindlar och allt o ta med tillbaka sen fick min grupp på tre rita av djuren vi hittat på akvarell. Jag ritade av en stor vattenspindel! Jag har lärt mig massa om den men de får jag inte plats och skriva här.:) Men jag höll i burken han låg i och jag var inte ens rädd! De du pappa! :)

Det var en spännande och rolig dag o jag har lärt mig en hel del som man kan ha nytta av i arbetet med barn!

Min lilla raggis här hemma har haft de bra, han var bara själv i några få timmar och såg alldeles nyvaken ut när jag kom hem, men han mötte mig vid dörren som alltid! :) Bilderna på honom är från när han är två månader o sen en från nu när han är fyra månader, det är verkligen stor skillnad och det är så kul och se! Klart att de vore mys som sjutton om han alltid var liten men det är så kul också o se hur han blir större!

Nu ska jag fixa lite här hemma, sy en lampskärm och kuddöverdrag o fixa lite i sovrummet om tid finns. Nu kom Anton hem, härligt, då är det snart mat! ;)

♥ Malin

Kommentarer
Postat av: lars

men då kan du ju komma hem och hjälpa erik för han klaga att han har hittat flera riktigt feta källar spindlar som han måst ha ihjäl och kastat ut .ha ha kram hi hi

2010-08-31 @ 17:24:55
Postat av: Anki

Jodu Malin det där med spindla och din pappa det var nåt det när han var liten. Rena skräckhistorien kan man säga. Roligt med lite bilder på Ragge. Ser fram emot fler

2010-08-31 @ 19:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0