En ny dag!

En ny dag idag, med sol! Härligt! Ragge äter just nu, han har farit runt som ett litet vilddjur nyss. Han har ett fint halsband på sig som han fick av en bekant till mig. Anton tyckte han såg tuff ut. Han får bara ha de när jag är hemma för han kan få panik plötsligt o försöka få av sig de o vill inte att han ska göra så när vi inte är hemma o kan hjälpa honom.

Han är en nyfiken o mysig katt, social som få! Han vill inte vara själv annat än ibland när han sover. Han följer oss överallt, o håller stenkoll på vart man är. Han har precis låtit oss få börja borsta honom, han gillade de inte alls förut o lekte o bet i borsten men nu går de bättre. Igår kväll låg han o spann o kurrade o blev så fin så fin!

Anton ska ut med jobbet ikväll. Jag har ont i halsen så jag blir hemma  eller så åker jag till mamma o pappa ikväll tror jag, vill inte smitta nån o jobbigt o va borta o inte må bra.

Nu ska jag gå o sy gardiner o hålla tummarna hårt att dom ringer från den nya utbildningen jag sökt in på, Rumslig gestaltning. Jag hoppas så att jag kommer in!!


♥ Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0